torstai 27. marraskuuta 2008

Paskasta ei saa Pastirolia

Tulinpa tänään tarttuneeksi erään yhteistyökumppanin lähettämään rusketusvoidekatalogiin. Hämmennyin perin juurin, koska kyseisen mäskifirman ote mainontaan on niin kumartelemattoman anarkistinen ja häikäilemättömän teini-ikäinen; itse en myöskään ole selvästikään onnettomuudekseni ymmärtänyt rusketuksen olevan ihmisen elämässä menestymisen kulmakivi.

Tuotteiden nimet itsessään vihjaavat, että tässä nyt ollaan niinkö super-sexikkäitä ja päätähuimaavan ruskettuneita ja oikeasti Too Cute for our own good: Sex Kitten, Mind Eraser ja sikurina pohjalla Tap That!.

Entäpä ne mainoslauseet. Moisia luovuuden multihuipentumia ja ei edes anglismeja vaan... menen sanattomaksi tämän edessä kuten seuraavasta huomaatte, puppismeja, jotka eivät pohjaudu mihinkään luonnolliseen kieleen vaan 100 % puppuun you know, ei vain näe missään muualla. Kas tähän tapaan:

"On mukava omata ikään kuin valtaa, kun ihmiset kaipaavat sinua ja hohtavan
syvänruskean ihon ansiosta tiedät varmasti, että sinua kaivataan!"

"Syvän tumma rusketus antaa sinulle itseluottamusta ja näyttää sinulle, että pystyt mihin tahansa."

"Hetkisen ravistus ja kauneus säteilee käyttäjän ylle. Tämä uusi ihovoide
on ihan ylösalaisin ja vie sinultakin jalat alta."

"Ilman suurempaa apua teiltä päin olemme onnistuneet luomaan uskomattoman
fantastisen rusketusformulan! Älä ole TYPERÄ vaan käytä tätä voidetta, niin saat
ennen näkemättömän super-tumman rusketuksen."

Ja lopuksi ehdoton suosikkini:


"Päiväsi alkaessa ei ole tärkeää, miltä sinusta tuntuu vaan miltä sinä näytät! -
- Et ehkä aamulla enää ihan muista, mitä edellisenä iltana teit, mutta sen
tiedät, että näytit ainakin upealta!"


Nämä olivat oikeasti painettuina siihen houkuttelevan kiiltävään, paksulehtiseen ja vetävästi grafikoituun mainoslehtiseen. Joku on oikeasti ne siihen suunnitellut, joku toinen oikeasti hyväksynyt ja joku vielä oikeasti suostunut painamaan.

Tekisi hurjasti mieli nokkeloida ja sanoa jotain sellaista kuin että jos ihmisestä mieleenpainuvinta ja kaivattavinta on oikeasti tämän rusketus, itse en mittaisi menestystä kovinkaan korkeaksi, tai etten osaa kuvitellakaan, millainen voikaan olla tuote joka on ihan ylösalaisin, tai että minkälainen on ennen näkemätön super-tumma rusketus ja miksi sitä on syytä tavoitella, tai että mitä hittoa sisäisestä kauneudesta, kunhan vain näyttää upealle. En vain enää jaksa. Väsyin liikaa nauraessani.

6 kommenttia:

nuunis kirjoitti...

ei apua ihan totta. miten noin on voinut päästä tapahtumaan? tähän en pysty sanomaan mitään, olen ällistynyt. nam.

Tinttara kirjoitti...

Spiitsless. Ei_voi_olla_totta. Voisitko nikkaroida sinne jonkun teräväkielisen palautteen? PLIIIIIIS!

Sanavahvistuksena mun lempinimi, jos oisin Minna = Mitsu.

Neiti Murunen kirjoitti...

Mä NIIIN ymmärrän. Siis rusketuksen päälle ja sen miltä sitä näyttää sitten 10 vuoden kuluttua. Ryppyiseltä mutta oli se sillä ansaittu valta sen arvoista ;)

Mierolainen kirjoitti...

Mä jouduin tankkaamaan esimerkkilause ykkösen kolmasti ennen kuin hyväksyin sen, ettei siinä ole oikeasti mitään järkeä. Uskomaton meno päällä mainosalalla.

Kesäminkki kirjoitti...

ihanan läheiseksi olette kokeneet tämän aiheen! näin monta kommenttia puolessa tunnissa! taidan oikeasti huomenna rustata caribbean goldiin vai-minne-se-nyt-oli pienen asiakaspalautteen.
"arvon ääliöt,", se alkaisi.

Amaaria kirjoitti...

Inspiraatioperhonen karkasi parvestaan ja laskeutui blogiisi:
http://sivukuja.blogspot.com/2008/11/valoa-ja-pime.html