sunnuntai 8. kesäkuuta 2008

Puuta, heinää ja muutama vesipää

Mainoksethan voivat parhaimmillaan olla kosolti voimakkaita tunteita herättäviä. Mun tämänhetkinen suosikki on Sampo Pankin (miksi se pitää kirjoittaa noin, väärin? Miksi? Pimpom haloohuhuuhaloo. Hiljaa?) asuntolainamainos, se missä se nuori pari on ryhtymäisillään genitaalihippasille asuntonäytössä.
Miksi Gina Tricot'n mainosjaos haluaa mallinsa näyttävän 90-lukulaiselle muovinukelle nudehuulineen ja piipinpolttamine blondeine pehmennyksineen? Miksi Isadoran mallikasvo photoshopataan piirteettömäksi vahanaamioksi, jolla on ihan riikinkukosti kaikkia spektrin luomivärejä samaan aikaan?

Miten dna kehtaa mainostaa, että sillä on tyytyväisimmät ja onnellisimmat asiakkaat? Minä olen - voimatta itse asiaan valitettavasti vaikuttaa - heidän asiakkaansa, enkä minä ole tyytyväinen. Minä vihaan dna:ta! Minä vihaan sen huonoa kuuluvuutta: katkeilevia puheluita, kehnoa kenttää, ennalta-aavistamattomuutta, ja niiden mainoksiakin minä vihaan. Syvästi, katkerasti ja leppymättömästi. Pahinta kaikessa tässä on, etten voi äänestää jaloillani! Olen dna:n vanki; vihainen, katkera ja nöyryytetty.

Näyttääkö Jaajo Linnonmaa pöhöttyneelle ja rasvaiselle irstailijalle siksi, että tiedän sen olevan sellainen, vai onko se näyttänyt samalle aina, ja nyt ne ominaisuudet ovat mun silmissä vain korostuneet?

Miksi ilmeisesti maapallon jokikinen asukas paitsi minä on saanut tämän viikonlopun aikana?

7 kommenttia:

Mierolainen kirjoitti...

Mä en ainakaan oo kyllä skoraillu. Fidu.

nuunis kirjoitti...

voin kertoa, etten myöskään harrastanut seksiä viikonloppuna, kun kirjoitin vaan ja nukuin.

sairasta on, että mun mutsilla ja pörrillä on ihan samanlaiset mainosmaut; ne on molemmat hulluna siihen vammaseen "vai miten se nyt oli?" -juttuun.

veikkaan myös, että sulla tieto nyt lisää jaajon pöhörasvaa. koska mä oon sivistymätön enkä tiedä tästä asiasta mitään, niin musta se nyt ei päällimmäisenä profiloidu irstailijaksi. tukka sen pitäisi kyllä kammata.

jotain tän tyylistä sanoo kun potkasee varpaan sohvaan: eavhrqjo!

Anonyymi kirjoitti...

Mihin perustuu jaajon irstailijastatus. Ei niin, että olisin yllättynt, mutta onko tästä jotakin konkereettista. No okei, räsypokka- ohjelma yksinään oikeastaan riittää...

Sakke

Kesäminkki kirjoitti...

ihanaa, kaksi muuta maan kansalaista itseni lisäksi seksittä! ja siihen jääkin.

mun rakas serkkuni hinkkishän eli voimakkaan wannabejulkkishengausvaiheen tuossa vuosia taaksepäin. jaajo osoittautui kuulemma yhdeksi niljakkaimmista teinien pokaajista ja panijoista, mutta toisin kuin timpeä ja vesa "mahtisonni" keskistä, sitä vastaan ei kai kukaan ole (vielä) nostanut syytettä.

ja nuu on oikeassa tukasta, ja uusimmassa radio suomipopin lehtimainoksessa (se on siis nykyään siellä töissä, ja sekin melkein riittäisi mun mielestä vankeustuomioon) se olisi myös kovasti puuterin ja jonkun nesteenpoistajan tarpeessa.

Anonyymi kirjoitti...

Kukahan tuon tutkimuksen DNA:lle on tehnyt?

Itse en tunne ainuttakaan tyytyväistä DNA:n asiakasta, vaan kaikki kärsivät samoista mainitsemistasi ongelmista. Kesälomalla kun aikaa toivon mukaan löytyy, aion itsekin mennä ja vaihtaa omat DNA-liittymäni johonkin toiseen, jolla pärjää täällä saariston reunallakin.

Ja mainoksista: näin seniorikastiin kuuluvana mainosreiskana olen luullut, että useimpien nykymainosten inhoamiseni johtuu yksinomaan iästäni. Onneksi näin ei sittenkään taida olla, koska profiilisi mukaan olet samaa ikäluokkaa poikani kanssa.

Tällä hetkellä eniten inhoamani mainossarja on HK:n grillituotteita mainostava "arvaa mistä mää tiedän, että sää olet hölmö". Luulisi ruokaa kaupattavan herkullisella maulla eikä kahden idiootin lapsellisella sanailulla ja epämääräistä lihanköntsää grillille paiskomalla!

Kesäminkki kirjoitti...

Kari: luulen, että ihan dna:n mainosnikkarit ovat olleet "tutkimusvastuussa". eikö moisen soovan jauhaminen pitäisi olla laissa rangaistavaa, valehtelevat ja vielä selvällä suomen kielellä!

mitä ikään ja mainosten arvostamiseen tulee, mä luulen että kyse on yksinomaan vain siitä, että toisilla on parempi maku kuin toisilla. se ei välttämättä iän myötä parane ;)
tosin mun mielestä toi hk:n mainos on aika lystikäs, koska se on jotenkin niin... tosi.

Mierolainen kirjoitti...

Ai niin! Mun mielestä on jotenkin hauska toi Olvin uusi slogan "Six packin saa kaupasta, ei treenaamalla."

Heehee. Mulla on vähän tylsää töissä.