tiistai 8. heinäkuuta 2008

Minkkivinkki nro 1

Jos olet innokas pyykkäri (kuten minä), olet luultavasti tiennyt asiasta nimeltä nukkasihti.
Jos olet laiska, tyhmä ja saamaton (kuten minä), et varmaankaan ole tehnyt tiedollasi mitään, vaikka olet tiennyt (kuten minä), että olisi pitänyt.
Jos sitten jo muutaman viikon ajan olet katsellut uskollista pesumasiinaasi huolestuneena, kun se ei oikein enää pese kunnolla ja jättää vaatteet linkoamisen jälkeenkin kovin märiksi, saatat vihdoin todeta (kuten minä), että alkais varmaan olla aika toimertua.
Jos sitten otat ja polvistut koneesi eteen mitä nöyrimmässä asennossa (kuten minä), saat nukkasihdin juksattua auki ja irti paikoiltaan (kuten minä), ja ryhdyt inhoten ronkkimaan sitä alunperin kai tekstiilikuituperäistä limaista jöijää siitä sihdistä irti (kuten minä), saatat löytää jännittäviä asioita ja satumaisia aarteita! Minun nukkasihdissäni oli tänään sen edellämainitun näljän lisäksi ainakin kymmensenttinen ja seitsemän topsipuikonraatoa.

Jos ryhdyt tähän arkisena aamupäivänä (kuten minä), voi olla että myöhästyt töistä. Kuten minä.

2 kommenttia:

Mierolainen kirjoitti...

Päätit sitten varuiksi (vai onko se varoiksi?) kehitellä muutaman uuden sanan. Joskus töistä on ihan hyvä myöhästyä, tulee tarpeellinen olo kun kaikki tuijottaa paheksuvasti. Sen vastakohtanahan on uusi termi boreout. Se on mulla.

Kesäminkki kirjoitti...

uuden sanan? jos tarkoitat termejä jöijä ja näljä, niin ne ovat olleet voimassa jo kauan. jöijän pariksi kehiteltiin vuonna 98 rällä, ja näiden ero on seuraavanlainen: jöijä on sellaista tarttuvaa, kenties venyvää ja jokseenkin nestemäistyyppistä ällöä; rällä taas on kuivaa sotkua, sellaista, jonka voi ravistella tai harjata pois.
näljän olen siepannut dahlmanilta, se varmaan selittää tarkemmin että mistä se on peräisin.

ja mun töissä ei kukaan tuijota, kunhan oon ajoissa avaamassa ovia asiakkaille. sitä ennen kukaan ei piittaa.